Успех у раду одређен је не само тиме шта радимо већ и како то радимо.
Компетенције потребне за рад државног службеника представљају скуп знања, вештина, особина, ставова и способности које државни службеник поседује, а који обликују његово понашање и воде постизању очекиване радне успешности на радном месту.
Оквир компетенција који је у примени у државним органима прави разлику између понашајних и функционалних компетенција.
- Понашајне компетенције представљају скуп радних понашања потребних за делотворно обављање свих послова у државном органу и оне важе за сва радна места, а то су:
- Управљање информацијама;
- Управљање задацима и остваривање резултата;
- Оријентација ка учењу и променама;
- Изградња и одржавање професионалних односа;
- Савесност, посвећеност и интегритет.
За руководећа радна места постоји додатна компетенција:
1) Управљање људским ресурима;
а за положаје још једна додатна:
2) Стратешко управљање.
- Функционалне компетенције представљају скуп знања и вештина потребних за делотворно обављање послова у државном органу и деле се на:
- опште функционалне компетенције које су потребне за делотворно обављање послова на свим радним местима државних службеника и
- посебне функционалне компетенције које су потребне за делотворно обављање послова у одређеној области рада и на одређеном радном месту.
Опште функционалне компетенције су:
- организација и рад државних органа Републике Србије;
- дигитална писменост и
- пословна комуникација
Посебне функционалне компетенције у одређеној области рада односе се на потребна општа и методолошка знања и вештине у оквиру одређене области рада које државни службеник треба да примењује у раду да би делотворно обавио посао
Посебне функционалне компетенције за одређено радно место односе се на скуп потребних специфичних и методолошких знања и вештина у оквиру одређеног радног места које државни службеник треба да примењује у раду да би делотворно обавио послове радног места.
Специфична и методолошка знања и вештине односе се на:
1) професионално окружење, прописе и акте из надлежности и организације органа;
2) релевантне прописе, акте, процедуре, методологије, софтвере и опрему из делокруга радног места, лиценце, сертификате, посебне прописе и друго;
3) страни језик ( препорука за државне органе је да се ниво знања језика одреди у складу са заједничким европским референтним оквиром за језике (ЦЕФР)).
Додатне информације можете наћи на следећим линковима:
https://www.youtube.com/watch?v=JyZN4hC6tA8&list=PLagShrxDFuo4XkZ5OC4Ahy2UPumGRplnf
https://www.youtube.com/watch?v=8HLX9vfvCF8&list=PLagShrxDFuo4XkZ5OC4Ahy2UPumGRplnf&index=2
https://www.youtube.com/watch?v=FhMKKJtJdyM&list=PLagShrxDFuo4XkZ5OC4Ahy2UPumGRplnf&index=3
https://www.youtube.com/watch?v=yRcTQbyroe4&list=PLagShrxDFuo4XkZ5OC4Ahy2UPumGRplnf&index=4
https://www.youtube.com/watch?v=OsCpAjlJ6hI&list=PLagShrxDFuo4XkZ5OC4Ahy2UPumGRplnf&index=5